Mail.app sikkerhed og certifikater wiiieieiieeee :-))

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 30 Oct 2003 - 16:32:25 CET

Date: Thu, 30 Oct 2003 16:32:25 +0100
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk
Subject: Mail.app sikkerhed og certifikater wiiieieiieeee :-))

Hejsa OSX

Udover GPPmail som jeg ofte benytter er der en nyhed som jeg glæder mig
til at afprøve med certifikater - som jeg formoder er kompatible med TDC
Digital Signatur ...

Se mere på: http://joar.com/certificates/

Nogen der har 10.3 og har mod på at afprøve det?

Derved kan Mail.app formentlig også bringes til at du med TDC(S/MIME) og
PGP/GPG virker jo allerede med GPGMail.

NB: GPGMail er netop kommet i en version 1.0
og der er to versioner - en til 10.2 og en til 10.3

Website og dokumentation:
http://www.sente.ch/software/GPGMail/

Det virker perfekt med PGP og GnuPG :-)
Husk at checke signaturen på programmer som I downloader fra Internet
;-)

$ gpg --verify GPGMail.dmg.asc
gpg: Signature made Sun Oct 26 01:01:29 2003 CEST using DSA key ID 992020D4
gpg: Good signature from "Stéphane Corthésy (davelopper) <none@davelopper--users.sourceforge.net.lh.bsd-dk.dk>"
gpg: aka "Stéphane Corthésy (Sen:te) <none@stephane--sente.ch.lh.bsd-dk.dk>"

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: +45 2026 6000