Danske karakterer i Apple-terminal

From: Allan Wermuth (none@awermuth--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 20 Nov 2003 - 08:16:00 CET

To: osx@bsd-dk.dk
From: Allan Wermuth <none@awermuth--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Danske karakterer i Apple-terminal
Date: Thu, 20 Nov 2003 08:16:00 +0100

Hej

Jeg kører Mac OS X v. 10.3 og har problemer med at få vist de danske
karakterer i Terminal. Da det jo er BSD nedenunder den fine GUI, så har
jeg set i FreeBSD Handbook, og tilrettet min /etc/profile (jeg kører
bash) , så den ser således ud:

# System-wide .profile for sh(1)

PATH="/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin"
export PATH

TERM=xterm; export TERM

LANG=da_DK.ISO_8859-1; export LANG
MM_CHARSET=ISO-8859-1; export MM_CHARSET

[ -r /etc/bashrc ] && source /etc/bashrc

# Slut for /etc/profile

Det virker dog stadig ikke. Jeg får ikke vist æ, ø og å , men deriomod
escape karaktererne.

Er det fordi Mac OS X alligevel er lidt anderledes end BSD, eller har
jeg overset noget?

Med venlig hilsen
Allan Wermuth