Re: SV: OS X 10.3

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 12 Nov 2003 - 17:38:24 CET

Date: Wed, 12 Nov 2003 17:38:24 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: SV: OS X 10.3
To: osx@bsd-dk.dk

Hej.

> Jeg har lige erhvervet 10.3 i dag :)

Bestilte den for længe siden, og har kørt med den i
tre-fire uger. Det er pisse-flot.

> Hvordan har folk foretaget opdateringen?
>
> - total reinstallation
> - opdatering fra 10.2

Jeg kopiérede mit hjemmeområde over på en anden disk,
installérede alt forfra, og kopiérede alt tilbage
igen. Så for du journaling med på din system-disk.

> og tilsidst - hvilket filsystem kører folk egentlig?

Jeg forsøgte sidste år med UFS, men bl.a. Windows
Mediaplayer kan ikke installéres på UFS. Så jeg smed
HFS+ på, og det virker helt ok.

Jeg har lidt problemer med X11 som følger med 10.3.
Den forrige X11 version kunne bruge den midterste knap
som paste, men panther-udgaven har fjernet den
mulighed. Kan det hænge sammen med at jeg har
installéret Logitech-muse-driveren?

Ellers savner jeg funktioner som alt+venstre-museknap
flytter vinduer, alt+højre-museknap ændrer i
vindues-størrelsen (blackbox windows-manager, genial).

Hilsen
Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan