OSX printer tips

From: Henrik Lund Kramshøj <none_at_hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 27 Feb 2003 23:17:48 +0100
To: osx_at_bsd-dk.dk

Hejsa

Jeg har lige bøvlet en del med print fra OSX til min OpenBSD
LPD server med apsfilter - på hjemme-LAN

Problemet var at OSX sendte print afsted i Postscript level 3
med den printerdriver jeg havde valgt, som så blev printet
istedet for fortolket af apsfilter :(

Jeg endte med at lede på nettet, og fandt følgende interessante ting

1) Man kan gå ind i en advanced printer opsætning, ved at holde
option inde når man trykker add printer, på printer list dialog
- det giver lidt andre muligheder, og skulle efter sigende være
midlet til at printe via HP JetDirect bokse

2) Der findes et sæt ESP CUPS drivere, som for mig virkede perfekt
- den sendte data afsted og min gode Minolta PagePro6 printede
superduper med en standard laserjet indstilling :)

btw apsfilter er det fedeste print-filter i verden!
man kan lave ting som:
[hlk_at_otto images]$ lpr oversigt-1.png
[hlk_at_otto images]$ lpq
Minolta_home is ready and printing
Rank Owner Job File(s) Total Size
active hlk 196 oversigt-1.png 138240 bytes
og så konverterer apsfilter til det rette format og printer

Det kan hentes på adressen: www.apsfilter.org
- hvis det ikke lige er i ports

Mvh

--