hmm posten er underlig, wrap af linier i Mail.app på OSX 10.2

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 12 Feb 2003 - 20:49:10 CET

Date: Wed, 12 Feb 2003 20:49:10 +0100
Subject: hmm posten er underlig, wrap af linier i Mail.app på OSX 10.2
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk

Hej OSX'ere

Jeg har lige prøvet at sende et par mails til mig selv med indeholdet
nedenfor, og der knækker den ingen linier for mig - når det vises i
Mail.app.

dette er en meget lang linie hvor jeg skriver en masse vås - det er
blot for at se hvor den knækker linierne blip blop
01234567890123456789012345678901234567890123456789 0123456789
0123456789 0123456789

men i raw-format kan jeg se at den knækker lige før "blot", således
dette er en meget lang linie hvor jeg skriver en masse vås - det er
blot for at se hvor den knækker linierne blip blop

Det lader til at være et lidt underligt sted - efter en 50 tegn, og har
resulteret
i "dumme" og grimme mails fra mig her de sidste par dage.
(dette afsnit er af mig brudt efter 'resulteret' der går henover den
grænse som
den før brød med - og bør/er måske "grim" med ordet 'resulteret' på en
linie for sig osv.)

Jeg mener jeg på et tidspunkt så en option til at bede Mail.app i OSX
om at wrappe omkring de 70 tegn, men hvad er det lige der sker her? -
jeg kan heller ikke finde den option igen (hvis det overhovedet var på
OSX jeg så den)

- nu er jeg forøvrigt spændt på at se denne mail efter den har været
igennem majordomo osv. på osx@bsd-dk
(resten af teksten har jeg skrevet som lange linier og forventer at
Mail.app enten sender dem rent igennem eller bryder dem fornuftigt

Hvis I oplever det samme vil jeg gerne høre nærmere, eller I kan finde
den option med wrap af linier i Mail.app - måske især jer der bruger
10.1 - måske den er fjernet i 10.2 som jeg bruger?

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj
hlk@{kramse.dk|inet6.dk|sikkerhedsforum.dk|security6.net}