PC -> Mac GeForce2 - success med Asus 7100 PCI

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 02 Apr 2003 - 21:51:50 CEST

Date: Wed, 2 Apr 2003 21:51:50 +0200
Subject: PC -> Mac GeForce2 - success med Asus 7100 PCI
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk

Hejsa

Jeg ville lige fortælle om dagens opgradering af min Blue and White Mac

Jeg kører Mac OS X 10.2.4 og har givet min B&W Mac mere memory,
mere disk og nu manglede jeg bare mere "grafikpower"
- desværre kostede et PCI grafikkort hos officeline vist omkring 1500,-

Til gengæld er der en del folk på Internet der har haft held med at
flashe
PC GeForce kort således at de kan køre i Mac.

Se: http://www.cybercoment.com/macgeforce.htm

Jeg fandt så på edbpriser.dk et Asus PCI V7100 Pro GF2 MX 400
- ikke et super kort hvis man spørger en gamer, men de kan sikkert
heller ikke huske ATI Rage 128 - som en B&W er født med.

Jeg fulgte proceduren som beskrevet, dog med ROM filen
ASUSv7100 ROM (GF2 MX)

Da jeg satte kortet i Mac'en virkede det fra første færd og nu kan jeg
vælge
opløsning frit og kvit :)))))

Fordele:
Højere opløsninger i flere farver - hastigheden ved jeg ikke rigtigt
hvordan
jeg skal teste - subjektivt "føles" det hurtigere.

Problemer:
Ja, DVD afspilleren siger det er en usupporteret hardware
- der er en DVD afspiller på linket ovenfor, den skal prøves

Kortet kostede ialt med moms+fragt 693,- så om det kan betale sig?
- det tog næsten for kort tid at gøre det, så hack-værdien er ret lav
;-)

BTW så bruger jeg et Logitech Internet tastatur med "PC layout", hvis
I har nogle venner der ikke vil skifte til Mac pga. tastaturet så
prøv at fortælle dem at de kan tage deres USB tastatur med :)

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj
hlk@{kramse.dk|inet6.dk|sikkerhedsforum.dk|security6.org}