Re: proftpd vil ikke logge ind

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 May 2007 - 14:27:43 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: proftpd vil ikke logge ind
Date: Mon, 21 May 2007 14:27:43 +0200
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On 21/05/2007, at 14.18, Ebbe Hjorth wrote:

> Hej,
>
> Jeg har opsat en freebsd 6.2 og installeret proftpd via ports, men
> når jeg
> connecter til den, så siger klienten med det samme connected, men
> så sker
> der ikke mere.
>
> Nogen der har et forslag?
jeg kender ikke specifikt proftpd

men kig i loggen - et eller andet sted under /var formoder jeg

evt. check om proftpd bruger DNS til at slå din IP-adresse op?
- det er ofte årsagen til mange lange pauser på eksempelvis SSH
connections
(hvor løsningen er at ændre /etc/ssh/sshd_config med UseDNS no)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient, CISSP