Re: ACPI i FreeBSD

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 20 May 2006 - 23:49:09 CEST

Date: Sat, 20 May 2006 23:49:09 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: ACPI i FreeBSD

On 2006.05.20 21:54:58 +0200, Morten Juhl Johansen wrote:

> Nu har jeg det jo på laptop; og derfor er sådan noget som
> blæserstyring og CPU-skalering noget, som interesserer mig. Jeg er
> imidlertid ikke helt sikker på, hvordan jeg styrer den slags.
> Er der nogen, der kan pege på noget begyndervenlig dokumentation, der
> kan skyde mig i gang?

Jeg ved ikke lige hvad der er af dokumentation, men acpi manual siden
og håndbogen har nok det der findes.

Se
# sysctl hw.acpi
og
# sysctl -d hw.acpi
for de fleste acpi settings.

Se evt. på powerd for styring af CPU hastighed baseret på load.

Vær opmærksom på at du muligvis skal loade et ACPI modul der passer
til din laptop (e.g. acpi_ibm) for at understøtte flere ting via ACPI.

--
Simon L. Nielsen