Re: desktopsystem med BSD

From: Henrik Kramshoej (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 09 Jun 2006 - 16:43:17 CEST

Date: Fri, 9 Jun 2006 16:43:17 +0200
From: Henrik Kramshoej <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: desktopsystem med BSD

On Fri, Jun 09, 2006 at 11:42:56AM +0200, Christopher Siboni wrote:
> Hej alle.
> Har kigget lidt rundt på nettet efter en desktop bsd ting. Må erkende, at jeg ikke rigtig har tid til at rode med opsætninger osv. mere. Det jeg har brug for, er en BSD som virker right out of the box. Med GUI så ungerne kan bruge det. Hvad er erfaringerne der ude i BSD-land ?

Selvom nogen måske vil mene det er lidt trollagtigt at sige det, ....

så er Mac OS X altså ligetil og efter min mening klart det bedste
valg til familien - eller workstations generelt

Jeg plejer at kalde Mac OS X den bedste window manager til UNIX, fordi
den ikke efter min mening er i vejen og jeg kan køre alle mine
~ 100-200 softwarepakker på den, herunder klart de fleste Open Source
og med filformater som er åbne/åbne standarder (LaTeX, PDF, .txt osv.)

Jeg rører sjældent ved kærestens iBook og bonusdatteren på 11 år
spiller gladeligt et eller andet "bitch" spil på en webportal
uden problemer fra Mac Minien ...

Til gengæld rører de så ikke ved husets 10+ BSD servere ;-)

Så ja, en Mac Mini og BSD på serveren er mit valg
- selvfølgelig med darwinports

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000