Re: PCBSD

From: RenéMlsted (none@molsted--iweb.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 05 Jun 2006 - 11:31:53 CEST

Date: Mon, 05 Jun 2006 11:31:53 +0200
Subject: Re: PCBSD
From: RenéMlsted <none@molsted--iweb.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

On 05/06/06 10:42, "Christopher Siboni" <none@chr--ssi.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Hej til jer på listen.
> I forbindelse med en oplysningssøgning i går, stødte jeg på PCBSD. Er der
> nogen af jer derude, som har erfaringer med det ? Har selv lige fået
> installeret FreeBSD 6.1, så jeg har ikke så meget erfaring. Men det ser ud som
> om, at PC-BSD i grunden bare er en FreeBSD 6.1 med en KDE ovenpå. Er det
> rigtigt opfattet ?
> Mvh Christopher

Hejsa Christopher
Så vidt jeg har forstået det benytter PCBSD en struktur á la Mac OS X, dvs
at hver PBI indeholder ud over selve applikationen også diverse
dependencies. På den måde ungår man at en given applikation 'ødelægges' ved
en opdatering.

Jeg har ikke selv erfaring med PCBSD men det er efter min mening nok det
bedste bud på et brugervenligt *BSD (set ud fra de skærmdumps på websitet).

http://wiki.pcbsd.org/index.php/PmWiki/InstallingPBIs
http://www.pcbsd.org/?p=pmscreens

--
René Mølsted