Re: så fik jeg installeret min første FreeBSD-box...:-)

From: René Mølsted (none@molsted--iweb.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Jun 2006 - 11:48:15 CEST

From: René Mølsted <none@molsted--iweb.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: så fik jeg installeret min første FreeBSD-box...:-)
Date: Thu, 1 Jun 2006 11:48:15 +0200
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On 1/6-2006, at 11.28, Henrik Kramshoej wrote:

> Jeg afsendte imorges en faktura til en kunde via SMTP og
> jeg synes det er rart at jeg i MIN log kan se 250 OK
> - fremfor "250 OK afleveret til TDC"
> (man kan selvfølgelig betale for TDC erhvervslinier )
Ja, det er rart at vide at modtager rent faktisk har fået den og ikke
bare TDC ;o)

Plus på erhvervslinier har du mulighed for at få egne faste IP'er (8+)

> Udover DNS opsætningen ovenfor skal man så huske at indstille
> sin mailserver til at sende igennem TDC ikk?
Jo, det mener jeg.
Det er noget tid siden jeg har sat mailservere op på TDC ADSL (privat),
men jeg mener at de skal routes gennem deres server (smart host).

Det er selvfølgelig også en mulighed, hvis man har en offenlig server
(co-lo ell. lign), at sætte mailseren op til at sende/modtage til ens
hjemme-server på alternative porte.
Jeg har f.x. to mailservere kørende, den ene modtager på port 25 den
anden på port 10025. Relay-serveren sender mail for et specifik domæne
til min mailserver på port10025 og alle andre på port 25

--
René Mølsted