Re: Distclean

From: Morten Juhl Johansen (none@oldblueyes--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 14 Jul 2006 - 18:09:14 CEST

Date: Fri, 14 Jul 2006 18:09:14 +0200
From: "Morten Juhl Johansen" <none@oldblueyes--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Distclean

Den 14/07/06 skrev Simon L. Nielsen <none@simon--freebsd.org.lh.bsd-dk.dk>:

> I FreeBSD ports betyder distclean at du vil slette "distfiles" for
> porten, i nogen GNU makefiles betyder det noget andet.
>
> Bare fordi GNU har defineret til noget hos dem er det ikke en
> universal sandhed :-).

Det kommer an på, om man spørger GNU-folk.
Anyway: Sådan som jeg tolker det, så betyder distclean ved FreeBSD
ports, at efter installationen slettes den konfiguration, som man har
tilkendegivet i konfigurationsdialogen ved installation - således at
man ved en anden installation på senere tidspunkt ikke er bundet til
de konfigurationsfiler, men definerer det forfra. Er det en rimelig
udlægning?

Alt godt,
Morten

--