Vedr. grafisk frontend til Ports

From: Morten Juhl Johansen (none@oldblueyes--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 16 Apr 2006 - 19:15:35 CEST

Date: Sun, 16 Apr 2006 17:15:35 +0000
From: "Morten Juhl Johansen" <none@oldblueyes--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Vedr. grafisk frontend til Ports

Jeg har de sidste par dage siddet og leget med DesktopBSD, der som
bekendt ramte 1.0 for nylig. Der er ingen tvivl om desktop som fokus -
jeg installerede på laptop, og alt, hvad der har med ACPI at gøre, er
sat korrekt op fra starten; KDE med lidt ekstra grafisk gejl og så
enkel en installationsproces, at den får Linux' begynderdistributioner
til at virke unødvendigt komplicerede.
Når det så er sagt... vil jeg hellere bruge FreeBSD. Men der er nogle
ting, der er sjove. Blandt andet er der en meget rar grafisk front-end
til Ports, og selv om det ikke er SÅ kompliceret at bruge Ports fra
kommandolinien, så er denne her også sympatisk. Filnavnet antyder, at
det er DesktopBSD-only: dbsd-pkgmgr. Men er den eller noget lignende i
FreeBSD?
Og hvordan arbejder man med sådan noget som blæserstyring i ACPI - jeg
har kigget i håndbogen, men jeg kunne ikke uden videre finde noget,
der lod sig bearbejde. Nogle pointers?

Alt godt,
Morten