Re: Installation af Apache (Was: Re: IRC client)

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Oct 2004 - 18:08:14 CEST

Date: Thu, 28 Oct 2004 18:08:14 +0200
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Installation af Apache (Was: Re: IRC client)

On 2004-10-28 15:27:53 +0200, Ole Gade Nielsen wrote:
> Tak for det.
>
> Jeg synes ikke jeg har nogen error.log...

Hvis jeg var dig ville jeg starte helt forfra med at bruge ports træet.
Med mindre du har virkelig specifikke behov for at tweake din Apache
installation så er det det bedste og nemmeste.

Slet det du har installeret, hent portstræet, og så installer alt
derfra, det er meget meget sjældent den software man har brug for ikke
findes der.

Og hvordan gør du så disse ting? Du starter med at læse beskrivelsen af
det i http://www.dk.freebsd.org/handbook/ og hvis du ikke kan få det til
at virke så spørger du her med henvisning til hvad du har læst og hvad
du har gjort, hvad du forventede der ville ske og hvad der rent faktisk
skete.

Jeg synes tit nybegyndere finder noget mærkelig forældet dokumentation
på nettet i stedet for at bruge den officielle. Jeg tror det er fordi
mange er flygtninge fra Linux og er vant til det sørgelige stadie
dokumentationen er i der. Sådan er BSD ikke, det er en af de store
kvaliteter i det.

FreeBSD har "FreeBSD Handbook" på http://www.dk.freebsd.org/handbook/
OpenBSD har "OpenBSD FAQ" på http://openbsd.mongers.org/faq/
NetBSD har "The NetBSD Operating System" på http://www.dk.netbsd.org/guide/en/