Installation af Apache (Was: Re: IRC client)

From: Anders Soendergaard (none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Oct 2004 - 15:07:03 CEST

Subject: Installation af Apache (Was: Re: IRC client)
From: Anders Soendergaard <none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Date: Thu, 28 Oct 2004 15:07:03 +0200

Hej Ole,

For det første er det ikke god skik at "hijacke" subject feltet.
Nu står dit indlæg jo under "Re: IRC client" i vores arkiver
selvom det handler om Apache installation.
Jeg har skiftet subject.

Må jeg ikke venligst opfordre dig til at læse vores
netikette på http://www.bsd-dk.dk/mailing-list.dk.html og
http://www.bsd-dk.dk/netikette.php

Og nu til dit spørgsmål:

On Thu, 2004-10-28 at 14:48, ext Ole Gade Nielsen wrote:
> Jeg har nu gang på gang prøvet at installere Apache på min FreeBSD.
> Der er ingen fejl (efter min overbevisning) under installationen.

Hvis du er ny, ville jeg holde mig til ports versionen, den
tager sig af lidt forskelligt for dig, såsom oprettelse af
bruger og konsistens med brugeren i httpd.conf, men det er bare
min personlige mening.

> Når jeg prøver at starte skriver den:
> "httpd: Could not determine the server's fully qualified domain name, using
> 127.0.0.1 for ServerName"

Jeg tror det er fordi du har glemt at rette i filen httpd.conf.
Når man lige har installeret Apache, skal den konfigureres så den
kan køre i dit miljø. Det vil sige at du skal angive hvad serveren
skal hedde (www.mydomain.org) og hvor dine .html filer ligger, hvilken
bruger serveren skal køre som (her er www, som den er indstillet til
helt fin!).
Jeg fandt en tilfældig vejledning på google til at komme igang,
men du kan sandsynligvis finde en bedre:
http://www.keithjbrown.co.uk/vworks/unix/apache.shtml

Håber du kan bruge det til noget.

Læg i øvrigt mærke til at jeg klipper de ting ud af din mail, som jeg
svarer på og svarer nedenunder. Det er også en god ting at gøre sig
for vane...

De bedste hilsner,

--
/Anders