Re: IRC client

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Oct 2004 - 13:41:12 CEST

Date: Thu, 28 Oct 2004 13:41:12 +0200
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: IRC client

On 2004-10-28 13:01:09 +0200, Henrik Kramshøj wrote:

> xchat er god som en grafisk klient
>
> irssi er min foretrukne klient - bl.a. fordi konfigurationsfilen er
> så dejlig!
>
> den findes nok i ports

Det gør den, uanset BSD.

Det rigtig rare ved irssi er at den har nogle mægtigt rare og korrekte
defaults, og man kan automatisere temmelig meget hvis man vil, incl. at
joine netværk og kanaler, autentikere til botter etc.

I forhold til Xchat afhænger irssi heller ikke af X, perfekt hvis man
vil køre sin klient i en screen(1) session.

Med venlig hilsen
                                 Morten

--
http://m.mongers.org/weblog/