Re: Upgrade /usr/src

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 27 Oct 2004 - 17:46:08 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Upgrade /usr/src
Date: Wed, 27 Oct 2004 17:46:08 +0200
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On 27/10-2004, at 13.08, Torben Sørensen wrote:

> Hej folks
>
> Jeg vil gerne opgradere FreeBSD 5.2.1 til 5.3-RC1, men sysinstall
> fortæller
> mig at "/usr/src will not be affected", men hvordan for jeg så kernel
> source opgraderet?
Jeg er ked af at sige det ...
men der er ikke andre der har givet noget svar.

Hvordan får jeg source opdateret?
Svar: Læs manualen, forsøg at gøre noget selv!

Det er en stor tilfredstillelse at løse en opgave sådan og du lærer
det i god ro og mag. Hvis nogen fodrer dig med svaret uden at
du skal tænke selv bliver det en sovepude til du en dag står
med et problem der SKAL løses!

Ovenstående er min helt personlige holdning og skal ikke tages som
udtryk
for at man ikke må stille basale spørgsmål.

Alle er velkomne til at stille spørgsmål om hvordan man får src
opdateret
- jeg tror bare der er mere held hvis man siger
"Jeg har ledt i freebsd handbook og jeg har fundet afsnittet med CVS og
cvsup
- jeg ved ikke hvilken jeg skal vælge"
eller noget tilsvarende

Torben:
Har du løst problemet? - Hint: kig i bsd-dk arkivet med google eller
søgefunktionen
på websiden http://www.bsd-dk.dk/cgi-bin/search-bsd-dk.cgi

Jeg kunne finde flere relevante mails på under 5 min!

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000