Re: Enabling af mysql i php5 og apache

From: Jacob Atzen (none@jacob--aub.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 06 Nov 2004 - 15:31:50 CET

Date: Sat, 6 Nov 2004 15:31:50 +0100
From: Jacob Atzen <none@jacob--aub.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Enabling af mysql i php5 og apache

On Sat, Nov 06, 2004 at 02:47:40PM +0100, Ole Gade Nielsen wrote:
> Så har jeg prøvet med mysql50-server og mod_php4 portene. Php virker også
> men når jeg prøver at connecte til mysql fra php får jeg flg. Fejl:
>
> Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in
> /usr/local/www/data-dist/phpmysqlconnection.php on line 14

cd /usr/ports/lang/php4-extensions && make install

Og tillad mig lige at citere fra [1]:

        Fjern venligst alle unødvendige linier når der laves et reply
        til en meddelelse...

Derudover ville det være rart, hvis du ville lade være med at reply'e på
eksisterende indlæg, når du starter en ny tråd. Det er lidt irriterende
i mail klienter, der bruger In-Reply-To headeren til at vise tråde i
sammenhæng.