Postfix problem

From: Erik Nordström Andersen (none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 01 Nov 2004 - 18:43:15 CET

Date: Mon, 01 Nov 2004 18:43:15 +0100
From: Erik Nordström Andersen <none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Postfix problem

Hej

Jeg kan ikke modtage mails udefra med Postfix. Jeg kører FreeBSD
5.2.1-RELEASE i386, Postfix er version 2.1.4,1, mailman 2.1.5_1 er
installeret. Jeg kan sagtens sende mail til lokale brugere og eksterne
email adresser fra kommandolinien, og pinge mail.mitdomaene.dk. Jeg kan
derimod ikke telnette til mail.mitdomaene.dk på port 25, og mails fra
eksterne systemer kommer ikke frem.

Jeg tror problemet er at smtpd ikke kører på serveren. 'top' viser den i
hvert fald ikke. Men smtpd starter ikke med 'postfix reload'?

Jeg er gået lidt i stå i min fejlsøgning. Er der nogen der kan hjælpe
mig videre? Jeg har vedhæftet mine ændringer til main.cf nederst.

Mvh
Erik Andersen

-------------------

Jeg har lavet følgende ændringer til main.cf. lists.vandreklub.dk er et
virtual domain (fungerer upåklageligt på port 80, MX record i DNS peger
på min server, både for lists.vandreklub.dk, littlebit.dk og
mail.littlebit.dk):

> postconf -n
alias_database = hash:/etc/mail/aliases
alias_maps = hash:/etc/mail/aliases, hash:/usr/local/mailman/data/aliases
command_directory = /usr/local/sbin
config_directory = /usr/local/etc/postfix
daemon_directory = /usr/local/libexec/postfix
debug_peer_level = 2
html_directory = no
mail_owner = postfix
mailq_path = /usr/local/bin/mailq
manpage_directory = /usr/local/man
mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, localhost, $mydomain,
                 mail.$mydomain, lists.vandreklub.dk
mydomain = littlebit.dk
myhostname = scott.littlebit.dk
myorigin = $mydomain
newaliases_path = /usr/local/bin/newaliases
owner_request_special = no
queue_directory = /var/spool/postfix
readme_directory = no
recipient_delimiter = +
sample_directory = /usr/local/etc/postfix
sendmail_path = /usr/local/sbin/sendmail
setgid_group = maildrop
unknown_local_recipient_reject_code = 550