Re: ksh shell (was: Valg af Shells)

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 18 Jun 2004 - 13:59:13 CEST

Date: Fri, 18 Jun 2004 13:59:13 +0200
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: ksh shell (was: Valg af Shells)

On 2004-06-18 12:24:01 +0200, Allan Wermuth wrote:

> Jeg har nu brugt ovenævnte .profile, og den virker også fint så længe
> jeg ikke arbejder under X. Hvis jeg derimod starter X op, så virker
> aliaserne ikke mere, og ej heller vi-tabcompletion.
>
> Jeg kan selvfølgelig bare taste "ksh -l", så virker det igen......, men
> hvorfor virker det umiddelbart ikke under X. Jeg har jo fået kørt min
> .profile ved login?

Ikke hvis det ikke er en login shell din xterm kører, og det gør den
ikke som standard.

Put en linie med "XTerm*loginShell: true" i din ~/.Xdefaults og så
skulle det virke.

Der er faktisk en Xdefaults samme sted du fandt din profile. :-)

Med venlig hilsen
                                 Morten

--
http://m.mongers.org/ -- http://gallery.zentience.org/