Re: ksh shell (was: Valg af Shells)

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 16 Jun 2004 - 11:16:33 CEST

Date: Wed, 16 Jun 2004 11:16:33 +0200
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: ksh shell (was: Valg af Shells)

On 2004-06-16 10:38:10 +0200, Allan Wermuth wrote:
> [...]

Kun en af disse to er nødvendige, den sidste er muligvis en extension
der kun eksisterer i OpenBSD ksh(1), men jeg er ikke sikker. Prøv at
kommentere dem ud efter tur og se hvad der sker.

> [ -x /usr/games/fortune ] && /usr/games/fortune freebsd-tips

Men din fortune(6) kommando virker?

> </.profile slut>
>
> Hvis jeg efter en ESC taster 2w, så forventede jeg at cursoren hoppede
> 2 ord frem, men den skriver
> istedet "ww" på cursorens plads. Søgning i history virker heller ikke....
>
> Er der noget som mangler i .profile ?

Jeg tror snarere der er for meget...

Jeg har en ksh(1) ~/.profile her:
http://m.mongers.org/pub/dotfiles/profile

Prøv den, prøv den, den er god (og på +600 linier). Sidst jeg prøvede
virkede den også perfekt på FreeBSD, men den er naturligvis sat op til
min smag.

Med venlig hilsen
                                 Morten

--