postfix... igen og lidt "Windows Update"...

From: Avalanic (none@avalanic--avalanic.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 13 Jun 2004 - 20:15:21 CEST

Subject: postfix... igen og lidt "Windows Update"...
Date: Sun, 13 Jun 2004 20:15:21 +0200
From: "Avalanic" <none@avalanic--avalanic.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hejsa

Først lige en tak til Morten og Peter vedr. packages :) Det kunne vist
ikke være nemmere...

Efter installationen er overstået, forsøger jeg at tjekke om
installationen var korrekt udført med kommandoen "postfix check", men
får nu at vide at kommandoen ikke findes... og jeg kan ikke finde "den"
noget sted på systemet. Jeg har tjekken postfix(man) og postfix
hjemmesiden, men kunne ikke finde noget? Hvorfor vil den ikke starte
servicen? evt et path problem?

Et andet lille spørgsmål...
Når man har installeret en windows box, så kører man en Windows Update
og tilføjer div. patches. Så aktiverer man en firewall (hard eller soft)
og med lidt antivirus er man ok i gang...

Hvad gør man på en BSD box? Findes der en funktion alá Windows Update?
eller er der et sted hvor man kan hente de patches som skal bruges? Som
firewall bruger man vel PF, men hvad med antivirus?

Mvh
Brian