RE: Egen mailserver.

From: Lasse Thomsen <none_at_lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 30 Jan 2004 00:02:01 +0100
To: bsd-novice_at_bsd-dk.dk

Hejsa.

Jeg har besluttet af kaste mig over Qmail da jeg fra flere sider har
fået det anbefalet. Jeg har googlet efter guides og generel information
omkring qmail og faktisk fået læst en hel del omkring emnet. Men jeg har
ikke helt kunnet finde ud af hvad jeg helt præcist skal bruge af
værktøjer til det.

Det jeg gerne vil er:

Jeg har 2 domæner som jeg pt har til køre på min server, so far so good.
Jeg vil så også gerne kunne modtage mails for de domæner. Der skal være
mulighed for at hente dem via pop3 og intet andet. (Muligvis et
webinterface senere).

Hvad jeg har kunne læse mig til er at jeg for at kunne lave sådan noget
mail halløj så skal jeg bruge noget ala ldap. Og jeg kan se at OBSD har
en der hedder openldap og jeg har også fundet en guide omkring dette
(http://www.sancho2k.net/filemgmt_data/files/qmail-ldap_howto.html) Men
desværre kan jeg ikke hitte ud af hvordan jeg får gjort sådan at det
gælder for begge mine domæner. Og er det overhovedet nødvendigt med ldap
for at kunne lave det?

Jeg ved godt jeg spørger meget basal, men jeg er helt på barbund omkring
det her og diverse artikler på nettet syntes ikke lige helt præcist at
besvare mine spørgsmål.

MVH: Lasse