SAMBA uden cups?

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 16 Feb 2004 - 19:21:22 CET

From: Bjarne Wichmann Petersen <none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: SAMBA uden cups?
Date: Mon, 16 Feb 2004 19:21:22 +0100

On Monday 21 October 2002 22:54, Anders Mundt Due wrote:

> CUPS er et print system, du kan undgå at ha' CUPS ved at gøre 2 ting.
> 1) sikre dig der ikke er CUPS på dit system, hvilket der sansynligvis er
> nu check pkg_info
> 2) fortælle samba at den ikke skal benytte CUPS (hvis CUPS er installeret
> auto detecter den det og benytter den), dette gøres i compile
> øjeblikket, enten ved at rette i make.conf eller f.eks. skrive
> make install WITHOUT_CUPS i /usr/ports/net/samba
>
> prøv eventuelt at lede efter CUPS i /usr/ports/net/samba/Makefile

Godt nok en gammel besked, men jeg sidder lige nu med nøjagtige samme problem.

Jeg har sat Samba fra ports op på min fbsd-maskine som har tilsluttet en HP
Laserjet og jeg bruger lpr. Min smb.conf ser sådan her ud:

[global]
  netbios name = fbsd
  server string = "Samba Server"
  workgroup = WORKGROUP
  security = share
  log file = /var/log/samba/samba.%m.log
  socket options = TCP_NODELAY
  encrypt passwords = yes
  wins support = yes
  printing = bsd
[printer]
  comment = FBSD Printer
  path = /var/spool/samba
  printing = bsd
  printcap name = /etc/printcap
  printer = laserjet
  browseable = yes
# Set public = yes to allow user 'guest account' to print
  guest ok = yes
  writeable = no
  printable = yes

Fra Windows kan jeg sagtens se printeren, men jeg får access denied hvis jeg
vil bruge den. Og fra logfilerne kan jeg læse følgende:

[2004/02/14 16:22:09, 0] printing/print_cups.c:cups_queue_get(832)
  Unable to connect to CUPS server localhost - Connection refused

Og ja, samba skulle være compiled uden cups-support (det er i hvert fald der
jeg sætter kryds). Og ja, jeg har cups-base installeret, fordi der er visse
ting i KDE der ikke fungerer uden.

Så nu er spørgsmålet: what to do?

Mvh
Bjarne