Re: scp opsætning

From: Lasse Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Sep 2003 - 17:25:20 CEST

Subject: Re: scp opsætning
From: Lasse Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Date: Mon, 15 Sep 2003 17:25:20 +0200

On Mon, 2003-09-15 at 12:17, Dennis Kjær Jensen wrote:

> filer

> kan
> skal
> Nææh - hvorfor skulle du det?
> Hvis du bare tilføjer en bruger mere og giver ham SCP adgang kan måske
> nok læse de fleste filer i /etc. Og hvad så? Det udgør ikke ligefrem
> nogen sikkerhedsrisiko at brugeren f.eks. kan se hvilke parametre du
> starter sendmail med. Den eneste ting jeg lige kan der måske ville være
> en lille smule kritisk er at han kan se de andre brugeres navne, men
> hva' fa'en. Det gør jo reelt set heller ikke noget. /etc/shadow er
> [...]
Det kan godt være det ikke giver nogen større sikkerhed, men jeg bryder
mig ikke om at folk kan gå ud af det bibliotek jeg har givet dem og
kigge rundt i systemet. Det er meget kosmetisk for mig. Og da de folk
som der skal have adgang til systemet ikke er verdens mest it-kyndige,
så vil det kun forvirre dem mere hvis de kan gå en mappe længere op.

Er det helt umuligt at gøre sådan?

MVH: Lasse Stig Thomsen