DNS på lokal net

From: Torben Sørensen (none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 12 Sep 2003 - 22:48:46 CEST

Date: Fri, 12 Sep 2003 22:48:46 +0200
From: Torben Sørensen <none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: DNS på lokal net

Hej folks

Maskinparken vokser støt i firmaet og jeg er træt af at vedligeholde 9
/etc/hosts filer på diverse maskine... Derfor vil jeg gerne udvide en af
serverene (mailserver) til også at være DNS server på lokalnettet....

Maskinerne på lokalnettet har IP'er fra 192.168.1.2 - 192.168.1.125.
Planen er at de connecter til én fælles server for at finde hinanden, så
jeg kan slippe for vedligehold af hosts.

Man skal også kunne komme ud af huset (fx www.google.com)

Er der nogle der har en vejledning i hvordan man hurtigt får opsat en
DNS server i FreeBSD 4.6 og tilføjer maskinerne?

--
Venlig hilsen

Torben Sørensen -- www.tinx.dk