printerproblem

From: Lars Pontoppidan <none_at_lp--lapont.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 23 May 2003 23:10:05 +0200
To: bsd-novice_at_bsd-dk.dk

FreeBSD 4.8
Jeg har en HP LasetJet 1100 og en HP PhotoSmart 1115. De sidder på en Netgear
printserver. Jeg har installeret CUPS, og det fungerer. Jeg kan printe på
begge printere. Men jeg kan ikke printe med fotokvalitet på PhotoSmart 1115.

Jeg har en testinstallation af Suse Linux. Suse har automatisk installeret
CUPS og Foomatic, og her virker alt, som det skal. Jeg kan vælge papirtype,
papirformat og printkvalitet somjeg ønsker.

Jeg har så installeret Foomatic fra ports på FreeBSD 4.8, men det virker ikke.
Der bliver bare installeret en eller anden database, som jeg ikke ved, hvad
kan bruges til. Der bliver ikke installeret noget foomatic-system, som ligner
det på Suse-linux.

Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg får installeret foomatic, så det kan
fungere sammen med CUPS?

Lars Pontoppidan