BSD på gammel Thinkpad

From: Torben Sørensen (none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 14 May 2003 - 09:01:33 CEST

To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: BSD på gammel Thinkpad
From: "Torben Sørensen" <none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 14 May 2003 09:01:33 +0200

Hej folks

Jeg er ved at anskaffe mig en ældre model af IBM Thinkpad 765D 166MHz MMX
med 64 mb ram og 3 gb disk og PCMCIA netkort.
Den skal bruges af min kæreste (biologistuderende på KU) og derfor skal
den gerne have X og et eller andet office program samt browser og mail.
Er det muligt med X på så lille en maskine (tænkter på XFree86)? Og findes
der en lightweight udgave af X-serveren (jeg kan jo ikke være den eneste
med en ældre model af en computer :)?
Hvilket office program skal ikke bruge 2 krige og en formiddag år på at
starte?
Jeg køre normalt FreeBSD 5.0-Release på en 1.8GHz P4 og ved derfor ikke
hvor lidt hardware man kan installere FreeBSD på. Men om det er FreeBSD,
OpenBSD eller NetBSD er vel et fedt... eller hva'?

Med venlig hilsen
Torben Sørensen
Web/Domino udvikler
Par No 1 - interactive a|s