fjerne beep

From: Lasse Stig Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 13 May 2003 - 00:08:47 CEST

Date: Tue, 13 May 2003 00:08:47 +0200
From: Lasse Stig Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd-novice@bsd-dk.dk" <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: fjerne beep

Hejsa.

Jeg har netop installeret openbsd for første gang, og det går jo ganske fint taget i betragtning at jeg er linux bruger. Dog har jeg det problemet at det beep som der kommer hvis man rammer en tast forkert eller tab'er noget, er særdeles forfærdeligt. Jeg vil gerne at det kunne slåes fra og ikke kun for hver bruger, men systemwide da det er på min bærbare og jeg vil gerne have sikkerhed for at pc-speakeren pludselig ikke beeper til et møde eller lign.

Jeg har googlet løs på emenet hele aften og intet brugbart fundet ud af. Jeg fik fortalt at jeg skulle ændre i /etc/wsconsctl.conf og sætte Keyboard.bell.pitch=0 men det har desværre ikke haft nogen virkning. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?