Brug af anden return code i tilfælde af "not in rcpthost"..

From: Peter Larsen (none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 30 Mar 2003 - 10:18:31 CEST

From: Peter Larsen <none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Brug af anden return code i tilfælde af "not in rcpthost"..
Date: Sun, 30 Mar 2003 10:18:31 +0200

Hey..

Jeg er lidt i et dilemma (nej, skriiiiiiid Reimer Bo).

Jeg vil ændre opførelsen for qmail håndtering af en "not in rcpthost" ..

Den normale er en 553 (dvs. fatal, dvs. bounce).
Det er jeg ked af, da jeg dynamisk opdatere min rcpthost fil, men da den altid
vil være ½ time foran eller optil 12 timer bagud for en MX record.

Dvs. post vil bounce (synes jeg IKKE er smart..)

I min vilde fantasi havde jeg forestillet mig at ændre returncode til 453.
Dvs. nonfatal, dvs IKKE bounce.

Men forhåbning er så, at hvis det er en host som skulle være i rcpthosts, så
kan jeg opdatere rcptshosts, og så senere modtage e-mailen..

Eller: Hvis det var noget jeg ikke skulle modtage post for, så ændrede mx
recorden sig til noget e-mail afsenderen kunne sende post til..

Så blev jeg upopulær i et qmail forum .. :|

Man mener ikke afsender af e-mailen ved om brevet er nået frem eller ej (hvis
man ville det, så brug "comfirm read" flag..)
Man mente også at man skulle vente på evt dnscache var udløbet før man
slettede hosten i rcpthost.. jeg mener jeg klare det problem fint/bedre, da
jeg ikke ønsker at modtage noget jeg ikke ved hvad jeg skal med..

Har jeg overset noget?

--
regards, Peter Larsen