Re: Ports og BigSister

From: Simon L. Nielsen (none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Mar 2003 - 11:06:46 CET

Date: Fri, 28 Mar 2003 11:06:46 +0100
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ports og BigSister

On 2003.03.28 10:46:57 +0100, Niels Wahlgreen Kristiansen wrote:

> Jeg er ret ny indenfor BSD, s? b?r venligst over med mig hvis jeg sp?rger dumt.
Paa en -novice liste kan der per definition efter min mening ikke vaere
dumme spoergsmaal :-)

> Jeg vil gerne vide hvordan man opdaterer /usr/ports fra internettet?
> Jeg har set p? FreeBSD.org's handbook, men kan kun finde oplysninger der
> om hvordan man installerer og fjerner pakker via ports.
Jeg kan ikke lige huske hvor det staar i dokumentationen men det er
grundlaeegende :

# pkg_add -r cvsup-without-gui
# rehash
# cvsup -L 2 -g -h cvsup.dk.freebsd.org /usr/share/examples/cvsup/ports-supfile

Hvis den foerste pkg_add fejler (det burde den dog ikke) kan du
installere cvsup fra din nuvaerende ports i net/cvsup-without-gui - det
tager bare noget laengere tid.

Herefter vil jeg anbefale du installere portupgrade
(sysutils/portupgrade) til at opdatere dine ports.

--
Simon L. Nielsen