Setup af ny harddisk

From: Anders Lund (none@bsd-dk--andersonline.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 15 Jul 2003 - 11:31:36 CEST

From: "Anders Lund" <none@bsd-dk--andersonline.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Setup af ny harddisk
Date: Tue, 15 Jul 2003 11:31:36 +0200

Hej

Jeg har lige installeret et FreeBSD 5.1, som skal være printserver for en
enkelt printer.
Denne blev installeret på en 540 MB disk, hvilket viste sig være lige i
underkanten (100 MB fri). Derfor har jeg sat endnu en 540 MB disk i, men
hvordan kommer jeg til at bruge denne?

Disken er nok formateret med FAT filsystem (hvilket bare skal slettes) -
hvordan får jeg "formateret" disken og mountet ind i /var/spools/printjobs.

Senere kommer der måske også spørgsmål om opsætning af en print server.. :-)

/Anders