Re: Ændring af user accounts

From: Hack Kampbjorn (none@bsd-novice--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 30 Jan 2003 - 21:22:50 CET

Date: Thu, 30 Jan 2003 21:22:50 +0100
From: Hack Kampbjorn <none@bsd-novice--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ændring af user accounts

Torben Sørensen wrote:
> Hej igen
>
> Anders... mange tak for svaret... men for at ændre i... skal man virkelig
> bruge visudo eller kan man bare bruge gedit?? (jeg har aldrig brugt vi)

Der er nogle fordele ved at bruge visudo bl.a locks og syntax check. Ligesom man
burde bruge vipw til at editere /etc/passwd (og familie).

Hvis du fortrækker gedit så sæt EDITOR til det (se visudo(8)). Men du burde lære
et minimum af vi brug hvis du skal gøre dig i Unix verden. Start med h j k l x
i ESC :q :w

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Hack Kampbjørn