RE: ... extra harddisk . ?

From: CSIB (Christopher Siboni) (none@csib--novonordisk.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 23 Jan 2003 - 12:54:33 CET

From: "CSIB (Christopher Siboni)" <none@csib--novonordisk.com.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-novice@bsd-dk.dk'" <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: ... extra harddisk . ?
Date: Thu, 23 Jan 2003 12:54:33 +0100

Hej Peter.
Prøv at undersøge hvad dit bundkort hedder. Brug f.eks. ct'bios. Et tysk
lille genialt stykke software, som du sætter på en bootdisk og starter den
op. Det kan fortælle dig alt om din bios. Ud fra det, kan du jo se om du kan
finde en bios-update hos producenten af bundkortet. Du kan så typisk se i
revisionshistorien, om der har været problemer med store diske..Evt. check
hos Intel om der er grænser for hvad 430VX chippen kan styre. Det er, hvad
jeg kan bidrage med.
Venlig hilsen
Christopher Siboni

... hvor stor en harddisk kan man mon klemme ned i en gammel pentium 200 mhz
pc.. (et 430 vx chipset tror jeg)

CPU: Pentium/P55C (199.90-MHz 586-class CPU)
isab0: <Intel 82371SB PCI to ISA bridge> at device 12.0 on pci0
isa0: <ISA bus> on isab0

... ramler jeg ind i problemmer mht. bios eller lign, eller er det 100%
ligegyldigt når jeg ikke har tænkt mig at boote på den?

Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk