Re: Negativ plads på /

From: Michael Andreasen (none@michael--1go.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 22 Jan 2003 - 17:04:24 CET

From: "Michael Andreasen" <none@michael--1go.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Negativ plads på /
Date: Wed, 22 Jan 2003 17:04:24 +0100

----- Original Message -----
From: "Phil Regnauld" <none@regnauld--starbsd.org.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sent: Wednesday, January 22, 2003 4:56 PM
> Åbenbart er kernel.GENERIC og kernel.old identiske.
> Du kan roligt fjerne kernel.old.
>
> Men 126 MB er desværre for lidt til / til en moderne freebsd...

> Du mener "loade" ipfw modulen ?
> cd /sys/modules/ipfw
> vi Makefile
> ----> HUSK at aktivere CFLAGS+= -DIPFIREWALL_DEFAULT_TO_ACCEPT <----
> ... i Makefile
> make
> make install

ok tak for (meget) brugbar viden...

Med dette i baghånden vil jeg prøve at re-installere og forsøge at
partitionere lidt bedre. Derefter vil jeg forsøge med /sys/modules/ipfw.

p.s. Det er ikke fordi jeg ikke selv vil forsøge, men jeg er vant til at jeg
på google kan finde alt det info jeg har behov for til mine linux servere,
men jeg synes det er en smule mere svært at søge info med FreeBSD :)

tusind tak for hjælpen.

--
Mvh Michael Andreasen
www.iptables.linux.dk