Re: Hvilken kommando skal jeg bruge?

From: Henrik Lund Kramshøj <none_at_hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 16 Dec 2003 11:08:38 +0100
To: bsd-novice_at_bsd-dk.dk

On Tuesday, December 16, 2003, at 08:51 AM, Simon Shine wrote:

> Du kan evt. også bare bruge ^Z og 'fg'. Der er også et alternativ
> kaldet 'detach'.

ctrl+z virker ikke i denne sammenhæng

Når du forlader den shell, exit eller logout vil processerne modtage
HUP signal
og fra mansiden til signal (på min OSX)

Name Default Action Description
SIGHUP terminate process terminal line hangup

Så processerne vil IKKE køre videre - de vil som standard dø.
Derfor man kan bruge nohup - der gør at programmerne fortsætter -
ignorerer
HUP signalet

Detach kender jeg ikke

Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk_at_security6.net, tlf: 2026 6000
www.security6.net - IPv6, sikkerhed, netværk og UNIX