at få ident til at fungere

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Oct 2002 - 14:17:07 CET

From: Bjarne Wichmann Petersen <none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: at få ident til at fungere
Date: Tue, 29 Oct 2002 14:17:07 +0100

Hej!

Jeg er ved at blive lidt gråhåret. Der er efterhånden ikke ret mange
IRC-servere, som vil lukke mig ind fordi jeg øjensynligvis ikke kan få
ident/auth til at funke. Fx.:

--- Looking up irc.efnet.net..
--- Connecting to irc.efnet.net (192.203.228.11) port 6667..
--- Connected. Now logging in..
--- AUTH :*** Looking up your hostname...
--- AUTH :*** Checking Ident
--- AUTH :*** Found your hostname
--- AUTH :*** No Ident response
--- Closing Link: Mekanix[unknown@255.255.255.255] (You are not authorized to
use this server)
--- Disconnected (Remote host closed socket).

Og sådan ser min auth-ting ud i /etc/inetd.conf:

auth stream tcp nowait root internal auth -r -f -n -o UNKNOWN -t 30

Og det er bare default opsætningen, så den burde være fin nok.

Port 113 *er* åben i min firewall og der bliver da heller ikke logget nogle
afviste pakker mens jeg prøver at logge på.

Så jeg er lidt i vildrede over hvad det så kan være?

Any clues?

Bjarne

--
Homepage: http://www.mekanix.dk