Re: Lydkort hvordan??

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 19 Nov 2002 - 17:55:57 CET

Date: Tue, 19 Nov 2002 17:55:57 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Lydkort hvordan??

Torben Sørensen wrote:
> Det skal siges at jeg IKKE har lavet en ny kernel.... jeg køre altså med
> GENERIC!
> Skal jeg bygge en ny for det??

Ikke nødvendigvis.
Hvis du som root skriver:
  kldload snd

Så virker det også - du skal bare gentage det efter reboot.

> OSS fra 4front virker forresten... hvorfor det??

Sikkert fordi den selv loadet snd driverne hvis du ikke har gjort
det.
Hvis du skriver "sndstat" så viser den sikkert en masse "snd*.ko"
linjer - det er dynamisk loadede kerne moduler - disse er
formentlig loaded af oss driveren.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---