Re: IPFW spørgsmå

From: Morten Liebach (none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 02 Feb 2002 - 12:46:14 CET

Date: Sat, 2 Feb 2002 12:46:14 +0100
From: Morten Liebach <none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: IPFW spørgsmå

On 2002-02-01 18:50:01 +0100, Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> Som sagt kører jeg "ingen" services (bruger udelukkende min BSD som desktop
> computer).
>
> netstat viser syslog (514), printer (515), X (6000) og bootpc/dhcpc (68). Det
> er i hvert fald dem der står som "LISTEN".

Syslog kan da lytte på en Unix socket istedet for en UDP port, kan den
ikke? Jeg har da aldrig selv haft en maskine der havde 514 åben.

Du behøver nok ikke at lytte på 6000, så start Xserveren med
'-nolisten tcp', ret i /usr/X11R6/lib/X11/xdm/Xserver (svjh., sidder på
en OpenBSD lige nu og kan ikke checke), hvis du bruger xdm (og hvis
ikke, hvorfor?), og ellers er det vistnok i /usr/X11R6/lib/X11/xinit/ et
eller andet sted. xdm skal startes med '-udpPort 0' for ikke at lytte på
port 1024.

Ja, osse for mig. :)

Med venlig hilsen
                                 Morten