KDE3 ...

From: Peter Larsen (none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 23 Dec 2002 - 11:10:56 CET

From: "Peter Larsen" <none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: KDE3 ...
Date: Mon, 23 Dec 2002 11:10:56 +0100

Inden vi går i koma over de mange millioner som alle andre her på listen kan
tjene på at hjælpe hr Mulete ..

freebsd 4.7...
cd /usr/ports/x11/kde3
make install
(30 timer senere)

kde3 starter fint, men der er nogen ting jeg IKKE kan... eg trykker jeg på
"konsole" (skærmen med shell skallen foran nede i baren) så flipper den helt
ud og smider sig ned med det her:

Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0".
xterm: fatal IO error 32 (Broken pipe) or KillClient on X server ":1.0"^M
ICE default IO error handler doing an exit(), pid = 94851, errno = 0
kdeinit: Fatal IO error: client killed
kdeinit: sending SIGHUP to children.
KLauncher: Exiting on signal 1
klauncher: Fatal IO error: client killed
kdeinit: sending SIGTERM to children.
kdeinit: Exit.

Det genere mig.. jeg føler mig lidt som en idiot at jeg ikke kan få x til
bare at køre med dens egne interne programmer.. Mht GLX fejlen, så optræder
den flere gange.. Ved ikke om den først bliver fatal ved at man starter
"konsole", eller hur.. Andre programmer virker fint.. men hver gang jeg
starter konsole... jah.. bang..

Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk