Re: hvilken grafisk brugerflade til freebsd ?

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 16 Dec 2002 - 11:24:19 CET

Date: Mon, 16 Dec 2002 11:24:19 +0100
Subject: Re: hvilken grafisk brugerflade til freebsd ?
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On mandag, dec 16, 2002, at 10:56 Europe/Copenhagen, CSIB (Christopher
Siboni) wrote:

> Hej med jer.
> Hvilken grafisk brugerflade skal man vælge til FreeBSD ? Er det
> udelukkende et spørgsmål om smag og behag ?
Jeg har prøvet mange forskellige brugergrænseflader på UNIX
CDE, KDE, Gnome, fvwm, twm, en masse window managers

Da jeg skrev speciale på en bærbar i 1024x768 brugte jeg en flwm
fast light window manager, der næsten ingenting fylder . minimale
dekorationer
på vinduerne. Det er rart med en lille wm på små maskiner, hvor KDE og
GNOME
tager for mange ressourcer.

Hvis man til gengæld sidder på en stationær med 1280x1024 512MB mem og
en 2GHz CPU er det nok mindre relevant med en lille window manager.

Under alle omstændigheder kan du sagtens køre "andre" programmer
under diverse windowmanagers, og om du så kan leve med et blandet "look
and feel"
- hvad du starter op med er derfor uden betydning for hvilke programmer
du kan køre :)

På min OpenBSD laptop brugte jeg
flwm, Sylpheed mail klient, XDVI til LaTeX DVI preview, GV til
PostScript preview,
emelfm hentede jeg for at have en "grafisk" filbrowser, men brugte den
ikke ret meget
- derudover en browser Mozilla, og hvad man ellers bruger

Dvs en skøn blanding af GTK programmer, standard X osv.

Xterm er det program jeg bruger ultimativt mest - også på min Mac OS X!
- men måske man skulle prøve Eterm?

Henrik Lund Kramshøj
hlk@kramse.dk
Kulturminister Brian siger, Du er kriminel!
Besøg: www.digitalforbryder.dk