Re: FreeBSD 9.0 installation på Soekris net4801

From: Tom Kirkebæk <none_at_bsdlister--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 11 Sep 2012 13:58:49 +0200
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

Det kan jeg ikke få til at virke.

Jeg har gjort følgende for at sætte hastigheden ned til 9600:

# cu -l /dev/cuaU0 -s 19200

Ctrl+p
> set ConSpeed=9600

> show
ConSpeed=9600

> reboot (og trækker stikket ud)

# ~.
# vi /etc/ttys
Indsætter linien:
cuaU0 "/usr/libexec/getty std.9600" unknown on
:wq!

# cu -l /dev/cuaU0 -s 9600

Ctrl+p
> boot F0

Efter den har fået tildelt en ip og indlæser pxeboot, hopper curseren op
øverst på skærmen og begynder at slette de allerede skrevne linier
stille og roligt linie for linie. Efter den er kommet ned midt på
skærmen begynder tilten at dreje rundt, som den plejer når FreeBSD
bliver læst ind.
Jeg har efterfølgende været inde på et site
(http://www.tnpi.net/wiki/Soekris_Firewall) og prøvet at følge
anvisningerne under overskriften "Q. What are the console settings?",
hvor der står følgende:

*A. * By default, the Soekris ships with a non-standard 19200-N-8-1
whereas FreeBSD expects the much more common 9600-8-N-1. You can fix
this in one of two ways. On FreeBSD, you can edit /boot/loader.conf and
set:

comconsole_speed=19200

If you do decide to use the (faster) default 19200 setting, you might
also consider:

echo "BOOT_COMCONSOLE_SPEED=19200" >> /etc/make.conf

Or the easy (but slower) method of settings the Soekris BIOS"

  set ConSpeed=9600

Jeg har både været inde i
         /boot/loader.conf og /tftpboot/FreeBSD/install/boot/loader.conf
Og jeg har været inde i
         /etc/make.conf og /tftpboot/FreeBSD/install/etc/make.conf

Men ligge meget hjælper det.

Er der nogen der har flere forslag?

På forhånd tak.