SV: Pound -> Varnish/Nginx/Apache - Time out problem

From: Niels Wahlgreen <none_at_niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 12 Oct 2012 10:47:17 +0000
To: "bsd-dk_at_bsd-dk.dk" <none_at_bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej Liste,

For at afslutte dette, kan jeg fortælle, at efterat vi flyttede fra pound til nginx som reverse proxy (dvs at den "konverterer" alle forbindelser fra https til http), samt implementerede net.inet.ip.portrange.hifirst=5000, har tingene kørt som Hans i Grethe. Den trækker snildt omkring 3000-3500 samtidige brugere.

Så læringen fra dette er, at selvom vores tests viste, at vi kunne hive ca. 15% flere hits/sekund igennem med pound end nginx, viste nginx sig at køre væsentligt bedre når først serveren også fik andre ting at lave.

Med venlig hilsen / Best regards,

Niels Wahlgreen
IT-Consultant, Cand.merc.(dat.)

M: +45 26 34 60 80