Re: Online backup service til en FreeBSD

From: Søren Schrøder <none_at_sch--chaos.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 27 Nov 2012 13:21:15 +0100
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

> Men da der ikke findes en native freebsd klient og mine sidste forsøg
> med linux_compat gik helt i skoven, vil jeg høre hvad folk her på
> listen bruger?

jeg er meget glad for rsnapshot til netop sådanne backupscenarier,
hvor der skal gemmes conf, data, setup, og ikke "hele maskiner" og
"kørenede databaser".

rsnapshot bgruger ssh og rsync, men udelukker faktisk ikke windows
maskiner, men kræver lidt cygwin-fu. Se evt
http://www.stillnetstudios.com/snapshot-backups-howto/

--
Søren Schrøder.
Obey Gravity - It's the law !