Re: Egen DNS

From: Hans Duedal <none_at_hans.duedal--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 10 Feb 2012 21:23:01 +0100
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

Hejsa,

Jeg er ingen ekspert, men vil da gerne byde ind med et par forslag.

2012/2/10 Benny Simonsen <none_at_bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Min master/slbs.dk:
> slbs.dk. IN SOA ns1.slbs.dk. admin.slbs.dk. (
> 2006051501 ; Serial

Din serial er lavere end den fra GratisDNS (den officielle NS for slbs.dk),
og ikke på det anbefalede format med YYYYMMDD##. Det er ikke nødvendigvis
afgørende for problemet, vil bare pointere at det er noget du bør være
opmærksom på.

> IN A 10.0.0.1

Denne A record ser ikke helt korrekt ud. Den bør være, AFAIK:
slbs.dk. IN A 10.0.0.1

Har du ikke fået nogen fejl fra bind i dine logs?

Jeg kender ikke til routeren eller at køre med dobbelte binds. I så fald
vil du vel gerne binde den ene til den offentlige IP og den anden til den
lokale IP, hvilke klienter understøtter andet end UDP 53 som DNS port?
Rapporter gerne tilbage med hvad du finder ud af, lyder som en god løsning.

Mvh. Hans