Enterprise Access Points erfaringer søges

From: Mikael Syska <none_at_mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 3 Feb 2012 16:03:29 +0100
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

Hej,

Jeg er i tvivl om det er alt for offtopic, men google er ikke specielt
søge venlig på dette område, i hvert fald kommer der alt for meget
"støj" med når jeg søger. Jeg prøver derfor her med antagelse af de
fleste i dag har Wireless i en eller anden form.

Jeg har en FreeRadius på en BSD boks. Fint intet problem, 4 AP'er som
forbinder til den og laver authentication fra mine Access Points.

Lige nu har vi 4 stk Cisco Aironet 1100 og 1 tsk HP V-M200.

HP er det eneste der kører n, de andre kan kun køre g.

Vi mangler billige AP'er som kan køre n. Jeg synes ikke helt jeg er
tilfreds med det HP. Cisco's nye i Aironet serien koster 4k. Vi gav
1300 for 1100'en serien dengang. Jeg har ingen erfaring med den nye
Cisco serie som kan køre n, så derfor hører jeg også gerne om dem.

Udstyret er til et kollegie, så der er desværre ikke så mange penge at
gøre med. Jo billigere jo bedre, dog uden at de konstant skal
genstartes. Performance på dem er vigtig(hvornår er det ikke det) da
der godt kan være 10-15 stykker når det går vildest for sig.

Jeg søger inspiration til Enterprise agtige AP'er som har
understøttelse for for at lave authentication til en RADIUS server.

Max prisen per stk må i værste fald godt nærme sig de 4000 kr. Hvis
jeg kan argumentere for at de bare virker MEGET bedre end alternativer
til 2000 kr.

mvh
Mikael Syska