MySQL/innodb under FreeBSD med ZFS

From: Mikkel Georgsen <none_at_mikkel--georgsen.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 05 Dec 2012 20:11:58 +0800
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

Hej,

Vil blot dele et performance boost jeg har oplevet mht. MySQL under
FreeBSD og ZFS. Jeg har ikke koert egentlige benchmarks etc. men
mysqldump import er ca. 3-500% hurtigere (i forhold til en Debian
Squeeze med ext3, samme hardware - altsaa ingen ssd cache etc.).

Lav et seperat dataset til /var/db/mysql og saet foelgende options:
(Bemaerk disse options skal saettes paa et tomt dataset foer MySQL har
skrevet til det/er startet for foerste gang)
zfs set primarycache=metadata pool/dataset
zfs set atime=off pool/dataset
zfs set recordsize=16K pool/dataset

I my.cnf, under [mysqld] saet:
innodb-flush-method = O_DIRECT
innodb-doublewrite = FALSE

Denne artikel var grundlaget for mine tests/aendringer:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:5mwzHkdG2SUJ:ftp.nchu.edu.tw/MySQL/tech-resources/articles/mysql-zfs.html+&cd=1&hl=en&ct=clnk

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Mikkel Georgsen