Re: FreeBSD port træ, lav maskin klon med samme pakker og pakke opsætning

From: Carsten Jensen <none_at_tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sat, 19 Nov 2011 08:25:57 +0100
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

On 2011-11-18 22:35, Mic J wrote:

> Det ser ud til at der er de ting jeg skal bruge i /var/db/ports/ tror jeg ?
>
> Så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg bruger det!
>
> mic

Hvis du først har oprettet en config, vil en recompile genbruge denne
config og
derved ikke spørge dig igen. Configsne er filerne der ligger i
/var/db/ports.

skal du lave andre maskiner med samme install, så kopierer du bare
/var/db/ports
over til denne.
nu kan du bare skrive "make" på en af de ports du tidligere har lavet,
og den vil
genbruge dit valg.

/Carsten