FreeBSD port træ, lav maskin klon med samme pakker og pakke opsætning

From: Mic J <none_at_michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 18 Nov 2011 22:31:53 +0100
To: bsd-dk <none_at_bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hi jeg har været doven,
derfor installerede jeg mine server pakker som binaries med pkg_add -r xyz.

Men nu mangler jeg lidt mere kontrol over hvad mine pakker
understøtter. (postgresql backends etc)

Jeg har kigget efter 2 ting (3-4?)

1. En liste med de pakker jeg har installeret fra ports træet (ikke
dependencies)
2. Automatisk installation så jeg ikke skal komme med user input
(udfra ovenstående liste).
2.1 at sætte BATCH env er ikke løsningen da jeg også gerne vil styre
opsætningen (altså) de valg der kommer
som dialoger når man installerer en port.
2.1.1 er der gemt en opsætning i /var/db/ports eller er dr noget jeg
har misforstået?

Hvis nogen kan pege på noget info om hvordan man gør det, ville det
være dejlig. :)

mic