Re: iscsi performance på FreeBSD

From: Søren Klintrup (none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 29 Jan 2011 - 12:21:52 CET

Date: Sat, 29 Jan 2011 12:21:52 +0100
Subject: Re: iscsi performance på FreeBSD
From: Søren Klintrup <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

2011/1/28 Anders Dyekjær Hansen <none@anders--dyekjaer.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Overvej om du kan dedikere et netværk til ISCSI mellem FreeBSD og
> Windows og om du har mulighed for at kører med jumbo frames herpå.
> Det er efter min mening essentielt når vi taler ISCSI.

Dedkeret netværk er bestemt ikke en dårlig idé, mine erfaringer med Jumbo
Frames har dog været rimelig lunkne, jeg har generelt set dårligere
performance med jumbo frames end uden, det er både med software initiator og
med iSCSI HBA.

Det er kun noget jeg har observeret mod enkelte kombinationer af
hardwarekomponenter, så din situation kan sagtens være anderledes - det
eneste jeg vil anbefale er at teste både med og uden jumbo frames i din
opsætning.

Ellers har jeg generelt rigtigt gode erfaringer med iSCSI, jeg uden
problemer har oplevet 51.000 sustained 8k IO/sec på en maskine med 4x1 Gbit
netkort uden jumbo frames mod et almindeligt storage system uden SSD, dette
er på redhat med default software initiator, intel netkort med alm tcp
offloading fra netkortet, og uden maskinen på nogen måde var sat i knæ.

Venlig Hilsen
Søren Klintrup